Weekend ni.
Saje nak bagi tip.
Ni klu:
Cuba tekan maximum dalam FB Ads Manager.
Berapa reach.
Berapa impression.
Kalau seribu reach, 10 ribu impression, maksudnya ON AVERAGE orang dah tengok iklan anda 10 kali.
Ni average ye. Maksudnya ada yang dah tengok beratus atau beribu kali.
Iklan anda.
Berapa banyak iklan anda dah bersalin?
Jarang?
Maksudnya dia tengok benda yang sama sampailah banner blindness.
Cari cara untuk orang nampak ad yang mesej sama, tapi pelbagai cara disampaikan.
Barulah kita boleh bina intent dia untuk membeli.
Ramaikan orang kenal produk kita.
Trust.
Dan akhirnya, makin senang dia nak beli.
Geddit?
Tips ni boleh jugak pakai kat TT. Tapi sebab saya banyak main dekat FB, cerita FB la haha.
- Abdul Rahman @ Tulis Ads
Takde benda dah nak jual weh. Haha. Sharing je laa dalam ni. Sila share pada orang ramai ye channel Tele ni.
2
1April 4, 2026 6.4K 3 2