Confession:
Hye, so far dalam dilemma. Pointer degree 2.84. Next sem intern dah. Ada dua offer dapat, satu di syarikat food industry, satu lagi intern di lab. Beza allowance hanyalah seratus. Tapi untuk food industry jauh daripada rumah dan required grab dan bilik sewa. Tapi kalau intern di lab, semua dekat dengan rumah dan ada transport. Cuma long term ingatkan nak ambik food industry sebab manatahu boleh serap terus masuk kerja since course i low demand in malaysia hm. Sebab i tau if working in the lab sangatlah rendah gaji as fresh grad haih. Sangat dilemma untuk segala pro and cons ni. Whats you opinion :((
Reply:
Hi anon! Kalau anon dah plan in future nak ambil food industry, min rasa better go for it walaupun during intern macam susah sikit. Sebab rasa membazir masa kalau do intern on something yang anon tau tak okay in future nanti. (Bersusah dahulu, bersenang kemudian gitew)
Goodluck anon!!
1