Buang mindset eczema ni kena berpantang macam orang lepas bersalin… — FF - Rawat ekzema 😉 — TG.ME

.



Buang mindset eczema ni kena berpantang macam orang lepas bersalin.


Makan banyak pun takpe,
kulit makin kuat & tidur lena kerana makan telur.


Budak dari baby hingga 3 tahun,
dia perlukan telur sangat banyak untuk perkembangan otak.
Sebab itu ramai anak² eczema terbantut & perkembangan lambat sebab mak² kata anak² alergik telur. Sebenarnya lagi banyak makan ubat, sapuan tidak alami, steroid..maka lagi tinggi alergik dia. Jadinya, anak itu akan alergik dengan semua makanan.


🚫🚫🚫
Aiskrim, roti, coklat, air kotak memang trigger eczema.

Kena elakkan makanan radang. Makanan organik pun boleh jadi makanan tinggi radang juga.




Eczema boleh makan cili & santan. Tolong makan santan kerana bagus untuk kuatkan usus, antiradang, kaya dengan mineral semulajadi yang tak jumpa kat mana².
Santan kaya dengan fatty acid. Makan santan hari².
Buat sayur masak lemak hari² (guna santan segar). Jangan makan santan kotak.

Selepas kerap makan santan, badan anak² eczema akan mula berisi, perut lebih kenyang.

_

Waktu tgh radang
Jangan minum black tea
minum baobab atau roiboos tea






🚫🚫 Buah tak boleh makan
Anggur
sebab histamin, tinggi racun.
Jadi mudah batuk jika dimakan.



‼️‼️ Tak boleh makan selagi eczema flare.
strawberries, anggur, kumpulan berries, oren, kiwi, buah² putik muda macam mangga muda, betik muda, macam buah² orang buat cicah² masam tu tak bagus, ciku, langsat, mata kucing.



Buah durian boleh makan.

Buah kena banyak dimakan ;
Pisang.
Wajib makan pisang sangat banyak (ikutlah nak makan berapa banyak pun) setiap hari sebab ia buah yang pulihkan eczema.
Pisang baik untuk mood. Tinggi magnesium & potassium. 2 nutrien yang penting untuk mood yang baik, tidur yang baik, emosi yang stabil, kulit yang kuat, makanan usus.

Badan eczema craving nutrisi.

_

Tinggalkan & jangan ajar anak cicah biskut dengan air milo kerana itu penyebab radang.

Solusi ; banyakkan makan pisang. Nutrisi akan cukup. 2 minggu ke atas akan perasan kita tak rasa nak craving makanan tak elok dah.




.

_

Diskusi Bermula! 😍

Jangan biasa gunakan #EczemaFighter atau #EczemaWarrior sebab kita nak bebas eczema. #AkuBebasEczema #AnakkuBebasEczema #AnakkuLayakSembuh pilihan yang lebih bagus.

Eczema Fighter & Eczema Warrior ni maksudnya tak sudah² lagi melawan eczema itu

.
June 25, 2023 242 3