Harta dan kekayaan akan amplify siapa diri kita sebelum kita kaya… — Harith Faisal — TG.ME

Harta dan kekayaan akan amplify siapa diri kita sebelum kita kaya. Tak tau nak gantikan word amplify sebagai apa, tapi maksudnya macam ni…

Kalau sebelum kita kaya kita orang yang rajin bersedekah, bila kita dah kaya nanti kita akan semakin rajin dan banyak bersedekah.

Kalau masa kita tak kaya kita ni jenis kedekut taik hidung masin, bila kita kaya nanti pun kita tetap kedekut juga, level haji bakhil.

Andai sebelum kaya dia adalah seorang yang baik, biasanya semakin dia kaya dia akan jadi semakin baik. Begitu juga sebaliknya akan berlaku.

Maka, orang yang baik dan soleh kena berusaha untuk jadi kaya dan berjaya. Dengan kekayaannya dapat bantu ramai orang susah.

Jika anda orang yang baik, jangan takut untuk menjadi kaya. Kekayaan perlu dimiliki oleh ramainya orang baik supaya dunia kita menjadi lebih baik.

InsyaAllah… - HF

#harithfaisal
❤20👍4🥰1
April 20, 2026 5.1K 3