Budak2 MJII ni memang semua entitled eh? Nak duduk asrama sampai habis belajarla. Nak degree 2 tahun la. Nak facility semua elok2 la. Nak itula inila tak sedar diri ke korang tu boleh sambung belajar sebab MARA je. Nak demand lebih2 pegila uni lain. Yuran free semua free tak bersyukur lagi. Nak lebih2 pindah utp. Semua elok. Tapi tula korang miskin kan korang boleh amik degree tu pun baik bersyukur. Bangsa lain yg lagi bijak dr korang xleh sambung belajar pun sebab ketuanan melayu tu
Budak MJII mana yg nk gitu? Ramai je yg nak duk luar, ramai je nk degree 3 tahun, takde bacot bacot facility pun. Ke bitter dgn budak MJII je sebenarnya 🤣🤣
bodolah tak fhm konteks pula,aq fhm je member tu nk perubahan dan buat comparision yg institut kolej gitu tapi fasilititu tiptop,tapi kita level Universiti yg swasta,kampus pling tua tpi fasiliti barai
Kalau bingai tu jangan buat buat paham, kalau org tu nak perubahan dia tak attack institusi, tak perlu buat tuduhan melulu dekat satu institusi, cakap je, “facility dkt mjii elok, unikl yang level university swasta sepatutnya unikl kena ikut mjii“. Tu baru konteks untuk penambah baikan. Bukan attack personal individu. If you want improvement, go report to management unikl dumbo
Bro budak2 dri mane2 Uni or institute confirm la nk yang terbaik, dont deny la ko sendiri pun kalau boleh nak yang paling bagus and confirm ade sikit regret masuk sini kan. Come on brother just cakap ja facility sini teruk rase macam gi tusyen ja dri masuk U, tak yh nk point out ape yng orng rase betul, aq yng dri uni awam pun rase masuk sini such a downgrade dri segi syllabus, facilities and so on even tho kita bayar lebih dri uni awam, just my 2cent
August 14, 2026 992